Tuesday, January 31, 2012

Kasih Allah buat kekasihnya

sahabat yang dikasihi sekalian, renungilah hadis ini 

“Daripada Abu Hurairah r.a, Rasulullah saw bersabda yang bermaksud : Allah berfirman (yang bermaksud) : sesiapa yang memusuhi kekasih-Ku, maka Aku akan menyatakan perang kepadanya. Tidaklah mendekatkan diri kepada-Ku dengan sesuatu yang lebih aku sukai daripada apa yang Aku wajibkan atasnya. Tidak henti-henti hamba-Ku mendekatkan diri kepada-Ku dengan amalan-amalan sunnah sehingga Aku mencintainya. Jika Aku telah mencintainya, maka Aku menjadi pendengarannya yang denganya ia mendengar, menjadi penglihatannya yang dengannya ia melihat, menjadi tangannya yang dengannya ia memegang, menjadi kakinya yang dengannya ia berjalan. Jika ia meminta kepada-Ku, nescaya aku mengabulkannya dan jika ia meminta perlindungan kepada-Ku,nescaya Aku melindunginya. Aku tidak pernah teragak-agak dalam sesuatu yang aku putuskan, seperti teragak-agaknya aku untuk mewafatkannya sebab dia benci akan kematian sedangkan Aku pula benci untuk menyakiti hatinya“ [HR al-Bukhari, hadis sahih]

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...