Friday, July 13, 2012

Buat Imamku...

Imamku
Jika kau membaca tinta ini
Kau tahu bukan
Aku tidaklah sehebat Saudah
Tidak pula sesolehah Fatimah
Tetapi keyakinan ini telah kutetapkan
Aku tidak ingin kau menduakanku
Aku bimbang cemburuku bisa membunuhmu

Imamku
Jika nanti kau ingin menduakanku tanpa rela
Izinkan cintaku berlabuh
Buat lelaki setianya teguh
Bukankah dirimu tahu
Puteri Rasulullah tidak rela bermadu
Begitu juga dengan fitrah diriku

Imamku
Aku ingin menjadi bidadarimu disana
Jangan kau sukarkan ujian hidupku
Dengan cinta lain yang kau undang bersama
Kerna fitrah cinta tiada dua
Bimbang rosak agamaku kerana kecewa

Ketahuilah imamku
Aku ingin sekali berjiran bersama puteri Rasulullah kelak
Tetapi..
Kusedar diri ini tidak mampu tanpa bantuanmu

Imamku
Sudikah kau membantuku
Kelak bersama disana denganku
Bergembira, bermain dan bercinta disana denganku
Kuharap cintaku tidak kau persia

Sudikah permintaanku ini kau terima?



0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...